Tolltartóbigyók

Tolltartóbigyók

A tolltartó-bigyók nagy segítséget nyújtanak egy-egy új anyag elsajátítása során. A mi időnkben még puskának hívtuk volna, de szerencsére ma már sok tanító néni tudja, […]

Seterra – a térképes játékok legfőbb weboldala

Seterra – a térképes játékok legfőbb weboldala

Válj földrajz szakértővé, és közben érezd jól magad! A Seterra egy szórakoztató és oktató földrajz játék, amely több mint 300 személyre szabható feladatot tartalmaz. A […]

A játék nem játék

A játék nem játék

Kik hasznosíthatják ezt a könyvet és miért? Pedagógusok (általános és középiskolai tanárok, tanítók, óvodapedagógusok, kollégiumi nevelők), akik tenni akarnak azért, hogy az általuk használt pedagógiai […]

Kooperatív gyakorlatok II.

Kooperatív gyakorlatok II.

Az olvasó egy olyan óravázlat gyűjteményt tart a kezében, amely közel száz kipróbált, a kooperatív tanulásszervezésre épülő óra tervezetét és a megvalósítás reflektálását tartalmazza. A […]

10 zseniális “gyerekmágnes” ötlet könyvtárosoknak

10 zseniális “gyerekmágnes” ötlet könyvtárosoknak

Az olvasóvá nevelés második legfontosabb helyszíne, a család után, a könyvtár. Éppen ezért nagyon szeretek külföldi gyerekkönyvtáras oldalakon barangolni, ötleteket gyűjtögetni. Ma az utóbbi hetek […]

Mit jelent gyerekeinknek a mindennapos mesélés

Mit jelent gyerekeinknek a mindennapos mesélés

Vannak (tőlünk nem is olyan távoli) országok, ahol a kismamákat és kispapákat ugyanúgy tanítják a mesélés fontosságára, mint arra hogyan fürdessenek, vagy mikor mit adjanak […]

Hogyan mentse meg a Földet a gyerek?

Hogyan mentse meg a Földet a gyerek?

Én nagyon örülök annak, hogy egyre több figyelmet kap a környezet- és természetvédelem, az újrahasznosítás, az egészségesebb életmód. Mi is megpróbálunk így élni, és erre […]

Ingyenesen letölthető anyák napi kedvesség

Ingyenesen letölthető anyák napi kedvesség

Nagyon szép és kedves nyomtatható kedvességeket gyűjtöttem össze anyák napjára, melyeket  adhatjuk egy virág és egy puszi mellé, vagy díszíthetjük velük az ajándékunkat.   A […]

Séta a Veszprémi Állatkertben

Séta a Veszprémi Állatkertben

Fedezzétek fel és ismerjétek meg a Veszprémi Állatkertet egy kitölthető feladatlap segítségével! Keressétek meg a füzetecskében szereplő állatokat az állatkertben és válaszoljatok a kérdésekre! A […]

Hatékony szorongásoldó technikák gyerekeknek

Hatékony szorongásoldó technikák gyerekeknek

Nagyon sok gyermek szorong. Mégsem tehetjük meg, hogy nem foglalkozunk ezzel, hiszen gyermekünk láthatóan szenved. Mi szülőként, pedagógusként szeretnénk segíteni neki, hogy hatékonyabban tudja kezelni […]

És ismét a kötelezőkről…

Mi a baj a kötelező olvasmányokkal?Mi a baj az irodalomoktatással, és hogyan lehet megszerettetni a gyerekekkel a kötelezőket?

Jókai Mórban és A kőszívű ember fiaiban nemcsak az a jó, hogy roppant egyszerű karakterei és kalandos történetei vannak, amelyek minden gyerek számára mérhetetlenül izgalmasak, hanem az is, hogy nyelvezete miatt igazán könnyedén olvasható, így egy csapásra meggyőz bárkit arról, hogy olvasni jó. Legalábbis így tartották bő száz évvel ezelőtt. És ha csak a kötelező olvasmányokat és a nemzeti alaptantervet nézzük, akkor úgy tűnik, hivatalosan még mindig így tartják. Hiába gondolnak erről egészen mást gyerekek és szülők tízezrei.

Persze nem Jókai Mórral van a baj, de még csak nem is az iskolákban kötelező olvasmányok listájával: az Index által megkérdezett magyartanárok inkább úgy fogalmaznak, a kérdés az, mi a probléma a magyartanítással Magyarországon.

„Nemrég egy nagypapakorú ember azt mondta, nincs semmi baj a tananyaggal, hiszen neki is ezeket a műveket kellett elolvasnia, és nem volt vele semmi probléma. Megkérdeztem, olvasott-e Jósika Miklóst: esze ágában sem volt. Azt mondtam: nem értem, hogy lehet ilyen barbár, hogy nem találkozott azokkal a regényekkel, amelyek kötelezőek voltak az ő nagyapja számára”

Tovább a teljes cikkhez…